زینب حجاریان: پدرم در هنگام ملاقات از فرط افسرگی مرتب اشک می ریخت



به نقل از بی بی سی: خانواده سعید حجاریان از چهره های سرشناس اصلاح طلبان و مشاور سیاسی رئیس جمهوری سابق ایران که در بازداشت است، از وضع سلامتی او به شدت نگران است.
این نگرانی در پی دیدار روز شنبه وجیهه مرصوصی، همسر آقای حجاریان با او در زندان اوین تهران عنوان شده است.
به گفته زینب حجاریان، دختر آقای حجاریان، خانم مرصوصی پس از ملاقات روز شنبه از زردی چهره، ضعف بدنی و افسردگی شدید پدرش خبر داده است.
زینب حجاریان در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن ابراز نگرانی شدید از وضع سلامت پدرش، از مسوولان خواست هر چه زودتر با انجام معاینات دقیق پزشکی علت زردی او را بررسی کنند.
خانم حجاریان به نقل یکی از پزشکان سابق سعید حجاریان از احتمال ابتلای پدرش به هپاتیت ویروسی و بروز عوارض جانبی آن بر مغز و اعصاب او خبر می دهد.
به گفته او پزشک آقای حجاریان علت بروز زردی در او را ناشی از دو مشکل می داند؛ این یرقان یا ناشی از بروز هپاتیت ویروسی به علت گرمای تابستانی تهران و وضع نامناسب بهداشتی زندان است و یا مصرف کنترل نشده دارو باعث آسیب دیدگی کبد شده است.
پیش تر نیز گزارش هایی درباره وخامت حال سعید حجاریان و انتقال او به بهداری گزارش شده بود.
زینب حجاریان می گوید از وضع رسیدگی پزشکی به پدرش اطلاعات موثقی ندارد و آن چه خبرگزاری های داخلی در این باره گزارش می کنند ضد و نقیض است.
او درباره شرایط کنونی سعید حجاریان گفت: "پدرم باید به یک مرکز پزشکی منتقل شود و خونش به وسیله پزشکان بررسی شود تا علت زردی او مشخص شود... این موضوع نگران کننده است."

سعید حجاریان در سال 1378 در حالی که نائب رئیس شورای شهر تهران بود در برابر ساحتمان این شورا مورد سوءقصد قرار گرفت و از آن تاریخ به علت آسیب دیدگی سیستم اعصاب مرکزی دچار مشکلات حرکتی و گفتاری است.
او در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از حامیان میر حسین موسوی، یکی از دو نامزد اصلاح طلب بود و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به همراه ده ها تن از سیاستمداران اصلاح طلب، روزنامه نگاران و معترضان بازداشت شد.
محمد علی ابطحی، بهزاد نبوی، محسن امین زاده و مصطفی تاجزاده از دیگر سیاستمداران اصلاح طلب دستگیر شده هستند که به همراه سایر فعالان سیاسی و روزنامه نگاران در بازداشت هستند.
خانم حجاریان می گوید پدرش از زمان بازداشت در زندان انفرادی نگهداری می شود.
او همچنین از بی خبری خانواده اش از روند رسیدگی قضایی به پرونده پدرش خبر داد.
زینب حجاریان درباره وضع روحی پدرش در زمان ملاقات با مادرش گفت: "او (هنگام ملاقات) مرتب اشک می ریخت. نمی دانم ناراحتی را به چه گونه ای دیگر نیز می توان ابراز کرد. (هنگام ملاقات) کلی آدم آنجا هست و محدودیت هم وجود دارد."
او درباره مشاهدات مادرش در زمان ملاقات گفت: "طی ملاقات مادرم متوجه شد رنگ چهره پدرم به زردی گرائیده و همچنین او ضعف شدیدی دارد. علائم افسردگی را هم در او دیده است. پدرم خودش احتمال داده که زردی ناشی از ناراحتی کبد باشد."
به گفته زینب حجاریان، پدرش به علت مصرف داروهای بسیار قوی تحت مراقبت دائم پزشکی است و خون او باید به طور مرتب آزمایش شود تا در صورت افزایش سطح داروهای مصرفی، دز آنها برای پیشگیری از لطمه دیدن کبد تغییر کند.
او با اشاره به گفته های یکی از پزشکان معالج آقای حجاریان که یرقان او را ناشی از بروز هپاتیت ویروسی یا مصرف کنترل نشده دارو می داند، نگران تاثیرات سوء مشکلات کبدی احتمالی پدرش است.
خانم حجاریان گفت: "ناراحتی کبدی بر فاکتورهای انعقادی خون اثر می گذارد و در پدرم که سابقه بیماری مغزی و نخاعی دارد می تواند باعث خونزیزی مغزی شود."

2 comments:

ناشناس گفت...

یه مطلبه جالب در وبلاگ ترانه قریب مبنی بر دستور امام خمینی برای عزاداری نیمه شعبان
http://taraneye-gharib.blogfa.com

kave گفت...

با سلام
وبلاگ شما را از آغاز تاسیس لینک کردم و هر روز پیگیر مطالب آن هستم . لوگوی کمپین هم بر سر در وبلاگ خود بر افراشته ام تا خاری بر چشم دشمنان باشد.

واقعا باید به شما درود بفرستم و خسته نباشید بگم
البته با اجازه ی شما و ذکر منبع مطالب وبلاگ شما را در وبلاگ خودم پست می کنم

ارسال یک نظر