دوگانه امید و زندان ناامیدان / کو رش فرامرزی بابادی



آشنائی بنده با سید مصطفی تاجزاده به حدود یک دهه میرسد درابتدا از طریق مطا لعه مقالات و مصاحبه های ایشان وسپس درسلسله جلسات کتا بخوانی دفتر مرکزی جبهه مشارکت و پس از آنهم بصورت نامنظم ادامه یافت. روحیه پرامید وخواستنی سیدمصطفی مرا وادار نمود که چند جمله ای نه در مدح و ستایش ایشان بلکه درنقش آموزشی رفتار پرامید واخلاقی افرادی نظیرایشان برای نسل جوان و علاقه مند به سرنوشت کشور و دیدگاه سیاسی اصیل انقلاب خمینی کبیر (ره) برای درج در صفحات تاریخ به نگارم.

پیش زمینه ورود به این بحث مستلزم پاسخ به پرسشهای سه گانه ایست ازقبیل مصطفی تاجزاده کیست و صاحب جه دیدگاهی است؟ کف نیازهای سیاسی کشور وآرمانهای اصیل جریان سیاسی خط امام اتکاء به چه منابعی دارد؟ و سپس پیش نیاز جوانان علاقه مند به ایفای نقش در سرنوشت کشور جهت ارتقاء سطح آگاهی ها و ضروریات نرم افزاری سیاسی خود چه میتواند باشد؟

سید مصطفی تاجزاده از پرورش یافتگان مکتب امام بزرگوار و از پیشگامان تشکلهای دانشجوئی قبل انقلاب و ازدانشگاهیان و کا رمندان خدوم و ارزشمند عرصه سیاست و فرهنگ در نهاد ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و…...است که خواستگاه ایشان از طبقات فرودست جامعه ،مردمی و متدین بوده است.

به خاطروفاداریش به آرمانهای اصیل انقلاب ،امام(ره)ومردم درزندگی اجتماعی به سمت قدرت وجاذبه های آن نچرخید بقول خودش: هرجا که به منصبی رسید درکوتاه زمانی از آن منصب اخراج شد. بگذریم ازاینکه کهنه زمانی درملک ایران نگهداری پست تخصص ویژه میخواهد!!؟ که لابد واجدان آ ن نیز ویژه اند! واین بماند برای بعد………..

واما کف نیازهای سیاسی کشور میتواند:1-حفظ روحیه وامیدواری جامعه 2-حفظ اعتماد وهمراهی باآحادمردم بویژه جوانان وزنان به عنوان وارثان اصلی وآ ینده کشو ر 3-حفظ اصول و مبانی انقلاب وایستادگی ومبارزه درقبا ل تحریف آن با بهره گیری ازمنابع ، مطا لعه وارتباط با یاران وهمراهان واقعی ووفادار انقلاب که البته نه آنهائی که صرفا درسطوح قدرت حضوردارند بلکه آنانی که سا لها بصورت با نام وشناخته شده درتشکلها و مراکز پژوهشی وحوزوی ویا در دفتر آن بزرگوار خدمت نموده ، که حتی شنیده میشد حضرت امام (ره) درزمان حیات خود ، نزدیکان را ازپذیرش مناصب منع می نمود از ایشان .به عنوان شاهدان و نگا رش کنندگان آثار و آرمانهای بر خواسته از اراده مردم درانقلاب 57 قلمداد و استفاده نمود.

لذا در فضای دلگیر و کسا لت آور پس از انتخابات اخیر، جوانان و نسل سوم انقلاب می بایست در جهت ایفای نقش برا ی آینده ،با بررسی سیرتطور انقلاب وکشور در سی سا له اخیر و رصد افعا ل مدعیان نا اهل کنونی ، ضمن حفظ امیدواری و نشاط که ضرورت اصلی ادامه مسیر است با استفاده از تجربیات ارزنده انقلابیون مطرح وتاثیر گذار که بحمدالله کم هم نیستند راه را ازبیراهه ، حقیقت را ازفریب ،اقتدارواقعی را از ارعاب ، مردمسا لاری را ازخود کامگی و بالاخره عدم توجیه هدف ، وسیله را: از عکس آن تشخیص داده وبر تجارب خود بیفزایند.

مع هذا به عقیده این حقیر نشاط وامیدواری باعث شکوفائی استعدادهای ذاتی و ارتقاء سطح آگاهیها ،عقلانیت وبرد باری فردافرد انسانهای یک جامعه خواهد شد واین مهم تحقق نمی یابد مگر باکسب آگاهی کامل و ناب از طریق منابع موثق با حضور نخبگانی نستوه ،آزاداندیش وشجاع نظیرتاجزاده ها( که این روزها در زندان ناامیدان بسر میبرد) امکا ن پذیر خواهد بود.

0 comments:

ارسال یک نظر